11 Aralık 2018 Salı

OKUYAN ANNELER

Nasıl olduğunu bilmediğimiz ama sorun olduğunu bildiğimiz çok şey var...
İlki belki de en önemlisi insanların günümüz de bile şiddete maruz kalması bakın kadın yada erkek olarak ayırmıyorum insan olarak hepimiz fiziksel yada psikolojik şiddete maruz kalıyoruz. Ve bu durumdan çıkarımlar yaparak kınayarak şikayet ederek yada başkaldırı göstererek tepkiler veriyoruz iyi ama neden kaynağını düşünmüyoruz sizce ?
Bir insan bebeklik döneminden itibaren gördüğü duyduğu araştırdığı ve çevreden edindiği bilgilerle belli bir karakter oluşturuyor evet ama yapılan araştırmalar gösteriyor ki özellikle şikayet ettiğimiz çocuğumuz bizi dinlemiyor biz iyi eğitiyoruz fakat çevreden etkileniyor yorumu yanlıştır sebebi şu ki bu araştırmaların reel sonuçları gösteriyor ki insanların karakter ve kişilik özellikleri 3 yaşına geldiğinde %70 oranında tamamlanıyor... şimdi soruyorum yaşadığımız dünyada ki kötülükleri yorumlarken suçu hep %30 luk kısımda neden arıyoruz?
Okuyan annelerden kastım herhangi bir okuldan mezun olan değil kitap okuyan araştıran merak eden gelecek nesilleri yetiştirdiğinin ilerde dünyaya en büyük miras olacak olan insanı yetiştirdiğinin bilincinde olmasıdır. Türkiye koşulları gözönüne alınırsa çocukların %80 lik kısmı anneleriyle büyüyor okuyan merak eden araştıran ve çocuğunu geleceğe bilgi birikimiyle bırakan annelerin çocukları sizce ne zaman bu kadar kötü oldu? Yormayayım güzel Zihninizi Türkiye’de ki kitap okuma oranları belli ev hanımlarının yada çalışan kadınların izlediği tv programları belli iyi bir sonuç beklenmesi zaten şaşırtıcı olmazmıydı?
İlerinin kadınını yada erkeğini yine biz kadınlar yetiştirmiyor mu?
İleride nasıl bir insan olacağına yön verdiğimiz %70 lik kısmı sizce neyle dolduruyoruz?
Bugün erkekler tarafından şiddete maruz kalan kadınlar soruyorum eşinizide bir anne yetiştirmedi mi? Yada erkekler şiddete maruz kaldığınız eşinizi kim yetiştirdi?
Umarım şimdi neden ilk yazımda böyle bir konu seçtiğimi ve başlığımın neden bu olduğunu anlamışsınızdır... sevgiyle kalın


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder